Sağlık bakanlığı devrim gibi bir kararla Aile sağlığı merkezlerinde yeni bir uygulama başlattı. Başlatılan risk tarama programı kapsamında, vatandaşların sağlık durumları hakkında muhtemel hastalıkları daha ortaya çıkmadan önlemek için check-up uygulamasını devreye soktu. Bu uygulamaya göre isteyen herkes hiç bir ücret ödemeden Aile sağlığı Merkezlerinde check-up yaptırabilecek.
Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, konuya ilişkin yaptığı açıklamada "Bu tarama programı sayesinde vatandaşlarımıza yaş, cinsiyet ve risk gruplarına göre check-up programlarında uygulanan kan basıncı, kan şekeri, kolesterol ve yağ düzeyleri, EKG (kalp grafisi), idrar tahlilleri, karaciğer ve böbrek fonksiyon testleri ile kanser taraması hizmetlerini vereceğiz. Aile hekimlerimiz tarafından verilen bu hizmetten faydalanmak isteyen vatandaşlarımız internet üzerinden veya 182 numaralı çağrı merkezimizi arayarak, Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) üzerinden aile hekimlerinden randevu alarak ücretsiz bu programdan istifade edebileceklerdir" dedi.





