CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, Adalet Yürüyüşü'nün üçüncü gününde basın mensuplarının sorduğu bir soru üzerine yaptığı açıklamada, "Ömer Faruk Kavurmacı için verilen tutuklama kararını doğru bulmuyorum" ifadesini kullandı.
Yine büyük bir azim ve kararlılıkla adalet için yürüyeceğiz. Değişik kesimlerden özellikle iktidar kanadından eleştiriler geliyor, eleştirileri de saygıyla karşılıyoruz. Eğer bizim yürüyüşümüz onları rahatsız ediyorsa bu da bizim amacımıza hizmet ediyor. En azından amacımızı gerçekleştirmek için duyarsız vicdanlar duyarlı hale gelir. Dün bir haber aldım, sizler de haberi aldınız. Kavurmacı’nın tekrar tutuklanması için karar çıktığı söylendi. Bu kararı doğru bulmadığımı ifade etmek isterim. Yargıda çifte standart olmamalı, asıl olan tutuksuz yargılamadır. Zaman zaman eleştirdik, zaman zaman yargının bu tür kararlarının doğru olmadığını, çifte standart yarattığını ve toplumu ayrıştığını ifade ettik. Ben kesin mahkûmiyet kararı çıkmadığı sürece insanların tutuklanmalarını doğru bulmuyorum. Hepinize teşekkür ederim değerli arkadaşlarım.
Yine büyük bir azim ve kararlılıkla adalet için yürüyeceğiz. Değişik kesimlerden özellikle iktidar kanadından eleştiriler geliyor, eleştirileri de saygıyla karşılıyoruz. Eğer bizim yürüyüşümüz onları rahatsız ediyorsa bu da bizim amacımıza hizmet ediyor. En azından amacımızı gerçekleştirmek için duyarsız vicdanlar duyarlı hale gelir. Dün bir haber aldım, sizler de haberi aldınız. Kavurmacı’nın tekrar tutuklanması için karar çıktığı söylendi. Bu kararı doğru bulmadığımı ifade etmek isterim. Yargıda çifte standart olmamalı, asıl olan tutuksuz yargılamadır. Zaman zaman eleştirdik, zaman zaman yargının bu tür kararlarının doğru olmadığını, çifte standart yarattığını ve toplumu ayrıştığını ifade ettik. Ben kesin mahkûmiyet kararı çıkmadığı sürece insanların tutuklanmalarını doğru bulmuyorum. Hepinize teşekkür ederim değerli arkadaşlarım.





