CHP İl Başkanı Mehmet Kundak, CHP Büyükşehir Meclis Üyeleri ile birlikte Çarşamba'ya kurulmakta olan Biyokütle Enerji Santralinin kurulması aşamasının kamuoyundan gizlenerek yürütüldüğünü ve bu santralin Çarşamba Ovası'nın ortasına yapılmasının önüne geçilmesi için gerekli tüm yasal yolları kullanacaklarını ifade etti.
CHP İl Başkanı Mehmet kundak Biyokütle Enerji santrali hakkında şu açıklamayı yaptı:
Çarşamba Ovasının tam ortasında, Eğercili Mahallesi sınırları içerisinde toplam 181 dönümlük tarım arazisi üzerinde, Oltan ve Köleoğlu Elektrik ve Üretim Tic. A.Ş. tarafından günde 630 ton orman ve tarımsal atık yakarak elektrik elde edilecek Biyokütle Enerji Santralinin arazi temininden kurulumuna kadar izlenen süreçlerin tümü kamuoyunun bilgisi dışında yürütülmüştür.
2018 yılı son çeyreğinden itibaren Samsun Büyükşehir Belediyesi tarafından imar planı değişikliklerinin yapılması çalışmalarının başlatıldığı, 2019 Mart ayı içerisinde yerel seçimlerin hemen öncesinde tüm izinlerin alındığı ve son olarak da 27 Mart 2019 tarihinde şirket tarafından arazi satın alma işlemlerinin tamamlandığı ancak bu süreçlerin hiç bir şekilde kamuoyu ile paylaşılmadığı görülmektedir.
Tapu işlemleri tamamlandıktan sonra, 9 Temmuz 2019 tarihinde Çevre Düzeni Planı ve imar değişikliği işlemlerine ilişkin Samsun Büyükşehir Belediye Meclis Üyelerine eksik ve yanıltıcı bilgiler sunularak plan değişiklikleri onaylanmıştır. Son olarak da Valiliğimiz tarafından ÇED Gerekli Değildir kararı verilerek, ilgili şirket tarafından hazırlatılan proje tanım dosyası Çevre İl Müdürlüğü internet sayfasında sessiz sedasız yayınlanmıştır.
Çarşamba Ovası Bakanlar Kurulu kararı ile tarımsal SİT Alanı niteliğinde olmasına rağmen günde 630 ton tarımsal-ormansal yakıtın yakılarak, günde 38 ton külün oluşacağı, bacasından günlük 14,4 kg kül salımı olacağı, yılda 230 bin ton tarımsal atığın depolanacağı, bu atıklarda ovaya haşerat yayılma riskinin oluşacağı, bu atıkların büyük makineler ile kıyılacağı yöre halkına anlatılmamış, konu hakkındaki uzman meslek odalarından görüş alınmamıştır. Yatırımcı şirketin Çarşamba Ovasının ortasında günde 630 ton yakıt yakmasının önündeki tüm yasal engeller tek tek kaldırılmıştır.
Görünen odur ki, 2014 yılına kadar Türkiye fındık ticaretinin ve tarımının en büyük şirketi bu piyasadan çıkartılmış, tarımsal atıkları yakarak elektrik elde eden ve bu elektriği de piyasa fiyatının çok üzerinde yüzde yüz alım garantisi ile devlete satan bir şirkete dönüşmüştür.
Kısacası Fındığın içi ve katma değeri İtalyanlara, kabuğundan üretilen elektrik parası kayrılmış şirkete ne yazık ki tozu, külü ve dumanı ise Çarşamba Ovasında yaşayan halkımıza düşmüştür.
Bizler halkın gerçekleri öğrenmesi ve bu yanlıştan biran önce dönülmesi için gereken çabayı gösterecek, her türlü yasal ve demokratik haklarımızı kullanarak Çarşamba Ovasının perişan edilmesine izin vermeyeceğiz.
CHP İl Başkanı Mehmet kundak Biyokütle Enerji santrali hakkında şu açıklamayı yaptı:
Çarşamba Ovasının tam ortasında, Eğercili Mahallesi sınırları içerisinde toplam 181 dönümlük tarım arazisi üzerinde, Oltan ve Köleoğlu Elektrik ve Üretim Tic. A.Ş. tarafından günde 630 ton orman ve tarımsal atık yakarak elektrik elde edilecek Biyokütle Enerji Santralinin arazi temininden kurulumuna kadar izlenen süreçlerin tümü kamuoyunun bilgisi dışında yürütülmüştür.
2018 yılı son çeyreğinden itibaren Samsun Büyükşehir Belediyesi tarafından imar planı değişikliklerinin yapılması çalışmalarının başlatıldığı, 2019 Mart ayı içerisinde yerel seçimlerin hemen öncesinde tüm izinlerin alındığı ve son olarak da 27 Mart 2019 tarihinde şirket tarafından arazi satın alma işlemlerinin tamamlandığı ancak bu süreçlerin hiç bir şekilde kamuoyu ile paylaşılmadığı görülmektedir.
Tapu işlemleri tamamlandıktan sonra, 9 Temmuz 2019 tarihinde Çevre Düzeni Planı ve imar değişikliği işlemlerine ilişkin Samsun Büyükşehir Belediye Meclis Üyelerine eksik ve yanıltıcı bilgiler sunularak plan değişiklikleri onaylanmıştır. Son olarak da Valiliğimiz tarafından ÇED Gerekli Değildir kararı verilerek, ilgili şirket tarafından hazırlatılan proje tanım dosyası Çevre İl Müdürlüğü internet sayfasında sessiz sedasız yayınlanmıştır.
Çarşamba Ovası Bakanlar Kurulu kararı ile tarımsal SİT Alanı niteliğinde olmasına rağmen günde 630 ton tarımsal-ormansal yakıtın yakılarak, günde 38 ton külün oluşacağı, bacasından günlük 14,4 kg kül salımı olacağı, yılda 230 bin ton tarımsal atığın depolanacağı, bu atıklarda ovaya haşerat yayılma riskinin oluşacağı, bu atıkların büyük makineler ile kıyılacağı yöre halkına anlatılmamış, konu hakkındaki uzman meslek odalarından görüş alınmamıştır. Yatırımcı şirketin Çarşamba Ovasının ortasında günde 630 ton yakıt yakmasının önündeki tüm yasal engeller tek tek kaldırılmıştır.
Görünen odur ki, 2014 yılına kadar Türkiye fındık ticaretinin ve tarımının en büyük şirketi bu piyasadan çıkartılmış, tarımsal atıkları yakarak elektrik elde eden ve bu elektriği de piyasa fiyatının çok üzerinde yüzde yüz alım garantisi ile devlete satan bir şirkete dönüşmüştür.
Kısacası Fındığın içi ve katma değeri İtalyanlara, kabuğundan üretilen elektrik parası kayrılmış şirkete ne yazık ki tozu, külü ve dumanı ise Çarşamba Ovasında yaşayan halkımıza düşmüştür.
Bizler halkın gerçekleri öğrenmesi ve bu yanlıştan biran önce dönülmesi için gereken çabayı gösterecek, her türlü yasal ve demokratik haklarımızı kullanarak Çarşamba Ovasının perişan edilmesine izin vermeyeceğiz.





